Velkommen til Hvidovre-Avedøre Rideklub - HVR

Vi er en aktiv rideklub i Hvidovre, med ryttere i alle aldre.
Hvis du vil vide hvordan du kan komme til at gå til ridning hos os, så læs HER!

Hos os er dét at "gå til hest" andet og mere end at ride! Derfor vil der indgå teori og aktiviteter uden heste i undervisningen og vi forventer selvfølgelig, at vores elever deltager i disse aktiviteter med samme iver og entusiasme, som når der rides!

På HVR tilbyder vi rideskoleundervisning i dressur, spring, kæphest og voltigering.

Vi har også nogle få para/handicaphold, herunder "Min Egen Hesteven", hvor man ikke rider, men hygger i stalden.

Du kan finde HVR på de sociale medier:
Klubbens officelle Facebookside: HVR på Facebook
Lukket Facebookgruppe for klubbens medlemmer: HVR's medlemsgruppe
Hvis du har tid & lyst til at lægge nogle frivillige timer i klubben, så meld dig ind i Facebookgruppen HVR's frivillige
Vi har også en Facebookgruppe for køb og salg af ridetøj og udstyr: HVR køb og salg
Juniorudvalget er ansvarlige for stories og opslag på Instagram: hvr.rideklubb

HVR er en selvstændig organisation, der drives af en 100% frivillig bestyrelse og en flok dygtige og dedikerede ansatte. Vi har ikke faste kontortider og derfor har vi fravalgt at have fastnet-telefon, men du kan kontakte os på info@hvr-rideklub.dk. Henvendelser ad andre kanaler besvares ikke. 

Lukkedage i 2024

Som udgangspunkt holder vi lukket på helligdage og i skolernes sommer- og juleferie.
I 2024 er der lukket::

Nytårsdag: Man. d. 1. januar
Påske: Torsd. d. 28. marts - man. d. 1. april. Der er alm. ridning lørdag d. 30. marts!
Kristi Himmelfartsdag: Tors. d. 9. maj
Pinse: Søn. d. 19. - man. d. 20. maj
SOMMERFERIE - uge 27 - 31, præcise datoer kommer senere
Efterårsferie - under overvejelse...
Jul: Tirs. d. 24. december, til og med ons. d. 1. januar 2025

Ifm. ferier og helligdage tilbyder klubben ofte andre aktiviteter, fx. lej-en-hest, ridelejr, specialkurser eller lignende.
Særlige aktiviteter bliver offentliggjort i nyhederne her på siden.

Rideskolen holder altid LUKKET, når der afholdes stævner!
Det sker også at rideskoleundervisningen bliver aflyst ved særlige arrangementer. I så fald sendes der mails med info. til de berørte hold.

Ridelejre 2024

Så er der fastlagt datoer for årets ridelejre:

Uge 28 - torsdag d. 11/7 til lørdag d. 13/7 🐴:
3-dages ridelejr uden overnatning
Pris: 900,-

Uge 29 - torsdag d. 18/7 - lørdag d. 20/7 🐴:
3-dages ridelejr med overnatning
Pris: 2.000,-

Uge 30 - torsdag d. 25/7 - lørdag d. 27/7 🐴:
3-dages ridelejr uden overnatning
Pris: 900,-

Uge 31 - søndag d. 28/7 - fredag d. 2/8 🐴:
6-dages ridelejr med overnatning ("den store")
Samlet pris: 3.600,-  Der betales et depositum på 1.000,- v. tilmeldng og resten senere..

TILMELDINGERNE ÅBNER onsdag d. 3. april kl. 18.00

Læs mere

Påskehilsen fra Bestyrelsen

Hej alle sammen

På generalforsamlingen d. 12/3 blev der valgt en ny formand og flere nye bestyrelsesmedlemmer / suppleanter. Så snart referatet er underskrevet, kan I finde det på hjemmesiden.

Bestyrelsen holdt konstituerende møde umiddelbart efter generalforsamlingen og har holdt sit første, ordinære bestyrelsesmøde mandag d. 18. marts. Her blev de vigtigste ansvarsområder fordelt - du finder den nye konstituering og fordeling af ansvarsområder her!

Udvalg

På mødet gennemgik vi også HVR's udvalg.

Som foreslået på GF blev der etableret et nyt kommunikationsudvalg: KOM.
Udvalget bliver bl.a. ansvarlig for klubbens hjemmeside og sociale medier (vores profil på Instagram køres af JUNIOR-udvalget)

Sportsudvalget, SPU, er blevet delt i 2: 
SPU: Sports- og stævneudvalg, som er ansvarlig for stævner af alle arter og for andre ridesportslige aktiviteter.
ARR: Nyt arrangementsudvalg, som er ansvarlig for  events og arrangementer af mere social karakter: Dette kan f.eks. være ridelejre, lej-en-hest, m.m.

Bestyrelsen har allerede fordelt sig i de forskellige udvalg, MEN, den endelige udvalgssammensætning fastlæggest først på et udvalgsmøde, jf. § 8d i HVR's vedtægter.

Du kan læse mere om HVR's udvalg her.

Opfordring fra Sponsorudvalget / SPONS:

SPONS savner engang i mellem noget inspiration til indkøb, investeringer eller arrangementer, som vi kan søges tilskud til. Hvis I har ønsker eller forslag (både need-to-have og nice-to-have), så må I meget gerne sende jeres tanker og ideer til SPONS på spons@hvr-rideklub.dk.

Vi planlægger også at opsætte en postkasse, enten v. kontoret eller i rytterstuen. Denne kan I bruge til henvendelser til bestyrelsen eller HVR's udvalg.

Kan I passe rigtig godt på jer selv og hinanden - og have en rigtig god påske, alle sammen.

Mvh
Bestyrelsen

 

Læs mere

Kæphest

Kunne du tænke dig at gå til kæphest på HVR??

Så send en mail til info@hvr-rideklub.dk, så du kan komme på listen.

Vi har to hold med 10 deltagere pr. hold.
Kæphesteholdene afvikles FREDAG kl. 16.00 og 16.30

Læs mere

Find os her

Adresse

Avedøre Slettevej 7C, 2650 Hvidovre

Telefon

-