Spred juleglæde, ikke Corona

26-11-2020

Vi ved det godt - både I og vi er ved at være trætte af at skulle forholde os til den pokkers Corona!

Bestyrelsen har modtaget en mail fra Hvidovre Kommune, som ejer HVR's faciliteter: Hvidovre Kommune oplever desværre en stor spredning af Corona blandt kommunens skoleelever. Flere klasser og hele årgange sendes hjem fra skolerne til test - og når man er hjemsendt, må man heller ikke deltage i fritidstilbud og foreningsaktiviteter. Det gælder naturligvis også, hvis du er hjemsendt fra dit arbejde.

Det kan være fristende at bruge den ekstra hjemsendelsesfritid på at være sammen med ridevennerne og hestene, men det går altså ikke. Vi har alle et medansvar for, at smitten ikke spredes, så derfor; Ingen skole/job = Ingen ridning og intet ophold på HVR. Når du er klar til at komme tilbage i skole eller på job, er du selvfølgelig også velkommen på HVR igen.

Fremadrettet vil Hvidovre Kommune informere HVR om konkrete Corona-tilfælde på kommunens skoler, så vi kan følge med i, hvilke skoler der er ramt.

Hvidovre Kommune har desuden bedt os om at huske jer på, at HVIS du/dit barn bliver hjemsendt, så bør du/dit barn blive testet på 4. dagen og på 6. dagen efter du/dit barn har været udsat for smitte.

De nuværende restriktioner og forsamlingsforbud har efterhånden været iværksat i en lille måneds tid og I har været rigtig gode til at tilpasse jer den nye hverdag på HVR. Desværre har vi også oplevet et par svipsere og derfor må vi igen erindre om, at:

Vi ta’r også lige de gængse anvisninger én gang til:

På HVR gælder det desuden:

Forsamlingsforbuddet forlænges

Som I ved, har Regeringen har forlænget forsamlingsforbuddet på max. 10 personer, foreløbig gældende til og med søndag d. 13. december. For os på HVR får det desværre den øv-konsekvens, at alle sociale arrangementer, stævner, introduktionskurser og prøvetimer, m.v. udskydes til 2021, så vi må desværre undvære juletræsfesten i år.

Til gengæld er Bestyrelsen i gang med at samle gode ideer til mulige arrangementer næste år: Forårsarbejdsdag, sommerfest, rideskolestævner, jul-i-juni (eller jul-i-august), store-byttedag, hest-og-rytterloppemarked, lej-en-hest, sommeraftenrideture... gode ideer modtages med glæde på staevne@hvr-rideklub.dk.

Vi i håber fortsat på forståelse og opbakning fra jer alle.

BESTYRELSEN