Voltigering

Udover spring og dressur, tilbyder Hvidovre-Avedøre Rideklub voltigering, som er akrobatik til hest.

Voltigering udøves enten som holdsport eller individuelt. Hesten longeres af en longefører i skridt eller galop. Voltigering udvikler udøvernes motorik, koncentration og samarbejdsevner.

Kontakt underviserne på info@hvr-rideklub.dkhvis du har spørgsmål.

VoltiVandrePokal

I 2013 indførte HVR en speciel vandrepokal, der hvert år bliver uddelt til en udøver der har gjort en særlig indsats. Pokalen gives til en voltigeringsudøver, som gennem året har haft en særlig betydning for voltigering på HVR, enten ved at være en god holdkammerat, have flyttet sig sportsligt eller på anden måde har ydet et specielt bidrag.

2013/2014 – Maria Hansen og Marie-Louise Larsen

Pokalen gik i år til to voltigører, som altid er klar på at give en hjælpende hånd. De bruger lang tid på at komme til Hvidovre, enten med tog og cykel, eller ved kørsel af forældre. Vi er meget glade for, at I bliver ved med at komme og vi er meget glade for den uvurderlige hjælp, som I giver.

2012/2013 – Lotte Sabroe

Lotte fik prisen på grund af sit store arbejde som hjælpetræner og ikke mindst på grund af sin altid positive energi, gåpåmod og gode kammeratskab.

Du kan se en ovesigt over alle HVRs ridehold her