Velkommen til Hvidovre-Avedøre Rideklub - HVR

Vi er en aktiv rideklub i Hvidovre, med ryttere i alle aldre.
Hvis du vil vide hvordan du kan komme til at gå til ridning hos os, så læs HER!

Hos os er dét at "gå til hest" andet og mere end at ride! Derfor vil der indgå teori og aktiviteter uden heste i undervisningen!

På HVR tilbyder vi rideskoleundervisning i dressur, spring og kæphest.
Vi har også nogle få para/handicaphold, hvor der rides dressur - og så et særligt tilbud:
"Min Egen Hesteven", hvor man ikke rider, men hygger med hestene i stalden.

Du kan finde HVR på de sociale medier:
Klubbens officelle Facebookside: HVR på Facebook
Lukket Facebookgruppe for klubbens medlemmer: HVR's medlemsgruppe
Hvis du har bare en enkelt time i løbet af året, som du vil bruge på frivilligt arbejde i klubben, så meld dig ind i Facebookgruppen HVR's hestekræfter
Vi har også en Facebookgruppe for køb og salg af ridetøj og udstyr: HVR køb og salg
Juniorudvalget er ansvarlige for stories og opslag på Instagram: hvr.rideklubb

HVR er en selvstændig organisation, der drives af en 100 % frivillig bestyrelse og en flok dygtige og dedikerede ansatte. Vi har ikke faste kontortider og derfor har vi fravalgt at have fastnet-telefon. Du kan kontakte os på info@hvr-rideklub.dk. Henvendelser ad andre kanaler besvares ikke. 

Lukkedage i 2025

Som udgangspunkt holder vi lukket på helligdage og i skolernes sommer- og juleferie.
I 2025 er der lukket:

  • Nytårsdag: 1. januar
  • Påske: 17. - 21. april. Der er muligvis alm. ridning lørdag d. 19. april!
  • Kristi Himmelfartsdag: 29. maj
  • SOMMERFERIE: Fra mandag d. 30. juni, til og med søndag d. 3. august
    Rideskolen åbner igen senest mandag d. 4. august.
  • Efterårsferie, uge 42: En uge med anderledes aktiviter
  • Jul: Vi holder juleferie fra og med ons. d. 24. december, til og med tors. d. 1. januar 2025

Ifm. ferier og helligdage tilbyder klubben ofte andre aktiviteter, fx. lej-en-hest, ridelejr, eneundervisning, specialkurser eller lignende.
Særlige aktiviteter bliver offentliggjort i nyhederne her på siden.

Rideskolen holder altid LUKKET, når der afholdes stævner!
Det sker også at rideskoleundervisningen bliver aflyst ved særlige arrangementer.
I så fald sendes der mails med info. til de berørte hold.

Generalforsamling tirsdag d. 18. marts 2025, kl. 19.00

Hej alle sammen

Der indbydes til 

GENERALFORSAMLING

Tirsdag d. 18. marts kl. 19.00

Generalforsamlingen afholdes i rytterstuen på HVR

Avedøre Slettevej 7C

 

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere:

            Bestyrelsen indstiller:
            • Michael Sabroe til dirigent
            • Mette Olaf Nielsen til referent

  1. Bestyrelsens beretning ved formand Lotte Christiansen

  2. Forelæggelse af det reviderede regnskab ved Kasper Marqvertsen

  3. Budget for det kommende år ved Therese Rasmussen

  4. Fastsættelse af kontingent:  Bestyrelsen foreslår uændret kontingent

  5. Behandling af indkomne forslag: Ingen forslag er modtaget

  6. Valg af en kasserer, for en 2-årig periode:
    Johnny Berg er på valg, men modtager ikke genvalg

  7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode:
    Mette Møland er på valg og modtager genvalg
    Rikke Timmermann er på valg, men modtager ikke genvalg til en 2-årig periode
    Bestyrelsen indstiller Cindie Horn

    Ekstraordinært valg af 1 bestyrelsesmedlem for en 1-årig periode:
    Camilla Trolle-Hemmingensen er udtrådt af bestyrelsen pr. 1. februar.
    Sofie W. Gärtner er inddtrådt, men ønsker at udtræde ifm. generalforsamlingen.
    Bestyrelsen indstiller Rikke Timmermann

  8. Valg af op til 3 suppleanter for en 1-årig periode

  9. Valg af juniorudvalgsformand:
    Juniorudvalget indstiller to kandidater:
    • Melanie Granno
    • Ida Bøttcher-Christensen

  10. Valg af registreret revisor:
    Bestyrelsen indstiller Bille og Buch-Andersen A/S v. Kasper Marqvertsen

  11. Hædring af nye Æresmedlemmer

  12. Eventuelt

Opmærksomheden henledes på vedtægternes §4, stk. 1, §5, stk. 5 og 6:

Stemmeberettigede på Generalforsamlingen er æresmedlemmer og medlemmer af klubben over 16 år, som har været medlem af klubben siden 1. januar i det år, Generalforsamlingen afholdes.

Juniormedlemmer under 18 år kan ikke vælges til bestyrelsen, men har stemmeret fra det tidspunkt, de er fyldt 16 år.

Juniormedlemmer under 16 år har dog stemmeret til rent sportslige afstemninger, samt ved valg af juniorudvalgsformand.

Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.


Vel mødt, alle sammen! 

Med venlig hilsen
BESTYRELSEN

Læs mere

Introduktionskursus for børn og juniorer mellem 8 og 15 år!

Søndag d. 23. marts holder vi introduktionskursus for børn og juniorer mellem 8 og 15 år.

Tilmeldingen åbner torsdag d. 13. marts kl. 18.00
Prisen er 350,- pr. rytter, ledsager(e) er gratis!

Betingelser for deltagelse:

  • Kurset henvender sig til børn og juniorer mellem 8 og 15 år på minimum begynderniveau (ikke ny-begyndere).
    Rytteren skal kunne ride selvstændigt, uden trækker/hjælper, i skridt og trav.
    Kan rytteren også ride selvstændigt i galop er det en fordel, men ikke et krav.
  • Vi forbeholder os ret til at afvise ryttere under den angivne minimumsalder (8 år) eller ryttere uden den forventede rideerfaring.
  • Det er et stort ønske, at rytteren også har grundlæggende kendskab til opgaverne i en stald:
    Håndtering af hesten, strigle, rense hove, sadle op/og af. Vi forventer dog ikke at alle staldopgaver kan løses uden hjælp 😉.

Yderligere info.:

  • Der er plads til MAX 16 ryttere og pladserne afsættes efter først-til-mølle-princippet.
  • For at kunne komme på venteliste til vores ridehold, skal du kunne møde på HVR kl. 15.00 på hverdage og kl. 9.00 om lørdagen!
  • Alle deltagere, både ryttere og ledsagere, kommer i nærkontakt med vores heste og alle ryttere får en kort ridetur i skridt og trav - og galop, hvis dette er muligt.
  • Den deltagende rytter skal ledsages af en voksen, som bør være dén, der oftest ledsager rytteren til ridning.
  • Efter kurset kommer alle ryttere på venteliste, med henblik på, hurtigst muligt at få tilbudt plads på et ønsket ridehold - nogle vil  få tilbudt plads allerede fra 1. april, andre må blive lidt længere på ventelisten.

TIlmelding:

  • Start med at oprette en profil til den deltagende rytter i vores medlemssystem - du behøver IKKE melde rytteren ind i rideklubben.
  • Profilen oprettes under menupunktet "opret profil".
  • Når tilmeldingen åbner, kan du tilmelde rytteren til kurset, som du finder under menupunktet "Tilmelding" ► "Introduktionskurser".
    Du skal være logget ind på rytterens profil, ellers vises kurset ikke i oversigten.

Som nævnt er der kun 16 pladser og vi ved af erfaring, at der bliver meget hurtigt udsolgt (ofte på nogle få minutter). Det kan ske, at der opstår så massivt pres på tilmeldingssystemet, at teknologien ikke kan følge med og kurserne fejlagtigt bliver overbookett. HVIS det skulle ske igen, vil det være de første 16 tilmeldte, der får plads på kurset. Din tilmelding er derfor først gyldig, når du modtaget bekræftelse på mail, underskrevet INTRO.TEAMET. 

Et par dage inden kurset, vil alle bekræftede deltagere modtage en mail med praktiske informationer.

Vi glæder os til at se jer!

Mvh
INTRO-TEAMET
Hvidovre-Avedøre Rideklub

Læs mere

Find os her

Adresse

Avedøre Slettevej 7C, 2650 Hvidovre

Telefon

-