Mere genåbning af HVR

07-05-2021

HVR er klar til næste fase af genåbningen

Mandag d. 10. maj åbner HVR for indendørsaktiviteter for voksne over  18 år

Genåbningen sker på følgende vilkår

Ridning indendørs, i ridehuset:

Ridning udendørs, på de tre baner:

Forsamlingslofterne vil fremover følge de generelle forsamlingsforbud i forhold til indendørs og udendørs aktiviteter.

Coronapas

Som reglerne er nu, er det HVRs ansvar at tjekke for gyldigt coronapas* ved indendørs aktiviteter for vokse over 18 år.
Dette tjek kan/vil blive udført af enten HVRs ansatte (underviserne) eller af Bestyrelsen.
*coronapas = dokumentation for at du er færdigvaccineret, tidligere smittet eller testet negativ indenfor de seneste 72 timer.

Vores undervisere og frivillige er undtaget for kravet om Coronapas.

Nogle af jer har måske hørt, at to af idrættens hovedorganisationer (DGI og DIF) arbejderfor en mere fleksibel og tillidsbaseret løsning, hvor klubberne kan nøjes med at foretage stikprøvekontrol, mens ansvaret for at have et gyldigt coronapas placeres hos idrætsudøveren selv. Vi vender tilbage med mere information, når vi har hørt fra mere, men indtil da skal alle voksne over 18 åt kunne fremvise gyldigt Coronapas, når I færdes på HVR.

Det er endnu ikke er muligt at åbne rytterstuen, da "foreningshuse" stadig skal holdes lukket. Vi håber, at vi kan åbne denne sidste del af HVR v. næste genåbningsfase, d. 21. maj! Toiletterne på gangen vil selvfølgelig være åbne!

Afstands- og kvadratmeterregler

Der er indført nyt arealkrav: V. indendørs aktiviteter skal der være mindst 4 kvm. gulvareal pr. person. Alle tæller med, uanset om du er i sadlen, er tilskuer, underviser, dommer, el.lign.

Der skal holdes mindst 2 meters indbyrdes afstand og afstanden måles fra næse til næse.

Hvis ridehuset eller banerne opdeles og der foregår flere aktiviteter samtidig, vil opdelingen være tydeligt afmærket (orange kegler). Grupperne holdes adskilt før, under og efter ridningen. Der vil være en dedikeret underviser pr. aktivitet, da en underviser må ikke undervise flere grupper samtidig.

Selv om vi alle har savnet hestene, holdkammeraterne og klublivet, skal vi stadig gå forsigtigt frem - Avedøre har lige været igennem en kedelig lokal nedlukning og vi skal sammen gøre vores for at det ikke sker igen. Derfor ta’r vi lige de generelle retningslinjer "en gang til for Prins Knud"

Generelt anbefales det, at have ekstra fokus på hygiejne, mindske kontakten til andre og være OBS på symptomer.

Derudover henviser vi til de generelle retningslinjer, som du kan finde her:

Næste fase af genåbningen indledes 21. maj - Bestyrelsen vender tilbage med mere info., lige så snart vi selv ved mere.

Pas godt på jer selv og hinanden - og velkommen tilbage på HVR
BESTYRELSEN