Faciliteter

Hvidovre-Avedøre Rideklub har til huse på:

Avedøre Slettevej 7C
2650 Hvidovre

Rideklubben ligger i "Den Grønne Kile", lige indenfor Vestvolden og med den hyggelige Avedøre Landsby som nærmeste nabo.
Rideklubben forpagter stedet og de omkringliggende folde af Hvidovre Kommune, som formelt set ejer stedet.
Da HVR dermed er et kommunalt område, gælder visse kommunale regler, herunder regler omkring brand/redning og rygning!

Rideklubben råder over:

I stalden er der et aflåseligt depotrum til opbevaring af rideskolehestenes sadler og trenser (hovedtøj), samt dækkener, rene sadelunderlag og andet ridemateriel. Sadler og hovedtøj er markeret med hestens navn og et nummer, svarende til det boksnummer, hesten står i. I rummet finder du også en striglespand med et tilsvarende nummer på. Striglerne i spandene må kun bruges til hesten i boksen med samme nummer (fx boks nr. 19 = sadel nr. 19, hovedtøj nr. 19 og striglespand nr. 19).

Brug af faciliteterne:

Hvis man som privatrytter ønsker at benytte ridehus og baner, skal man være medlem af rideklubben og have et gyldigt ridehuskort. Ridehuskort købes i HVRs webshop.

Rideskolen har førsteret til ridehuset eller den bane, som underviseren ønsker at benytte

Den bagerste bane (opvisningsbanen) og den lille dressurbane er til fri afbenyttelse året rundt. I vintersæsonen skal ridning dog primært foregå på den lille bane, da denne er bedre drænet. De to store baner kan benyttes, hvis både ridehus og den lille bane er optaget, men kun hvis der ikke er synligt vand på overfladen og der må ikke opstilles spring. Hvis banerne bliver lukket vil dette blive skiltet v. indgangene. Vi beder ALLE respektere skiltningen hvis en bane er lukket, så vi ikke får ødelagt vores dejlige baner.