Jeg eller mit barn vil gerne starte til ridning!

Udgivet 23-04-2020, tags: Medlem-af-rideklubben | Medlemsskab | Tilmeld-barn | Tilmelding | Tilmelding-til-ridning |

Inden du kan starte til ridning...!

Introduktionskursus eller prøvetime

HVR vil gerne sikre at vores ryttere får mest muligt ud af rideundervisningen og derfor er det vigtigt, at du går på et hold, der matcher dit rytter-niveau. Derfor skal alle der ønsker at gå til ridning hos HVR deltage i et introduktionskursus eller en prøvetime, så vi kan finde præcist dét hold, der passer bedst til dig.

Ud over at finde det rigtige hold, har intro.kurserne og prøvetimerne også til formål at orientere kommende ryttere (og børnerytternes forældre) om Hvidovre-Avedøre Rideklub og rideskolen: Vi fortæller lidt om rideklubben, rideskolen, hvordan stedet drives og hvordan tingene foregår hos os. Vi fortæller ogå lidt om vores heste, faciliteter, arrangementer og ikke mindst vores forventninger til medlemmerne (fx forældre-engagement), regler, skik og brug og meget mere...

Som udgangspunkt skal ALLE nye medlemmer på HVR deltage i enten et intro.kursus ELLER en prøvetime.

Børneryttere, t.o.m. 14 år

Som børnerytter skal du deltage i et introduktionskursus, inden du kan blive tilmeldt et hold eller en venteliste (også selv om du har gået til ridning før).

Du skal ledsages af min. 1 voksen, som bør være dén, der oftest ledsager dig til dine ridetimer. Dette er vigtigt, særligt hvis du har brug for voksen-hjælp til at få hesten striglet og sadlet op og/eller af, da underviseren ikke har mulighed for at hjælpe og vi har heller ikke personale til denne opgave. Vi er afhængige af, at din voksne ledsager tager aktivt del i klargøring/opsadling og afsadling af din hest inden og efter din ridetime. Klargøringen omfatter håndtering af hesten i boks og på staldgang, striglning, hovrensning, op- og afsadling, skylle bid, hænge hovedtøj og sadel rigtigt på plads, trække hesten mellem stald og ridehus, m.v.

Hvis du skal bruge en trækker når du rider, er det også din voksne ledsager, der forventes at lunte/løbe ved siden af dig og din hest.

Juniorryttere mellem 14 og 18 år

Juniorryttere, der ikke har redet før, skal deltage i et introduktionskursus. Vi anbefaler, at du har en voksenledsager over 18 år med, men det er ikke et krav. Du skal dog selv kunne forestå de praktiske opgaver med klargøring og afrigning af din hest (se herover), ligesom du skal kunne ride uden trækker.

Hvis du har mindst 5 års praktisk rideerfaring og kan klare de praktiske opgaver selv, kan du i stedet deltage i en prøvetime, så vi kan vurdere hvilket hold, der vil passe til dit rideniveau.

Voksenryttere over 18 år

Er du voksenrytter og har mindre end 5 års praktisk rideerfaring ELLER har holdt ridepause i 5 år eller mere, skal du deltage i et intro-kursus. Du skal selv kunne forestå de praktiske opgaver med klargøring og afrigning af din hest (se beskrivelse ovenfor).

Hvis du har mere 5 års praktisk rideerfaring og kan klare de praktiske opgaver selv, kan du i stedet deltage i en prøvetime, så vi kan vurdere hvilket hold, der vil passe til dit rideniveau.

Det praktiske

Det er en betingelse for komme på venteliste til vores ridehold, at du har deltaget i enten et intro-kursus eller en prøvetime.

Uanset om du deltager i intro.kursus eller en prøvetime, er prisen den samme: kr. 300,-

Vi afholder introduktionskurser og prøvetimer, når vi kan se, at der bliver plads på vores hold eller ventelister. Arrangementerne afholdes fortrinsvist på søndage og når vi har en dato klar, offentliggøres det her på hjemmesiden, sammen med info. om, hvordan man tilmelder sig.

Kurserne og prøvetimerne fyldes op efter "først-til-mølle"-princippet. Vi bestræber os på at skrive på hjemmesiden i god tid, før tilmeldingen åbner, så alle får en fair chance for at få plads. Vi har ikke en adviseringsliste, som du kan blive skrevet på, så du må holde øje med hjemmesiden!

Vi er en meget populær klub, som hver dag får mange henvendelser fra håbefulde nye ryttere - det er vi selvfølgelig glade for og stolte af! Populariteten har dog den bivirkning, at der kan være lange ventelister til vores ridehold. Vi lover, at ingen bliver glemt, når I har deltaget på intro.kursus eller prøvetime og er kommet på venteliste. Du hører fra os, lige så snart der er plads på et hold, men der kan være lang ventetid (helt op til et år).