Resultater fra vestegnsmesterskaberne i dressur og spring

13-06-2022

Vestegnsmesterskaberne i dressur og spring

HVR er medlem af Vestegenssamarbejdet, som er en samling af klubber på den københavnske vestegn, der koordinerer stævner og en gang årligt afholder Vestegensmesterskab i spring og dressur, både individuelt og for hold.

Vestegnsmesterskaberne i dressur blev afholdt på Vestegns Rideklub d. 21. - 22. maj. HVR var repræsenteret af vores dressurrytter Louise Johannesen. Louise var så sej at vinde mesterskabet individuelt i en LA1 på sin hest Høggaardens Toucha-Light. Vi ønsker Louise et kæmpestort tillykke med det flotte resultat.

I denne weekend afviklede vi Vestegensmesterskabet i spring på HVR. Lørdag skulle de individuelle mesterskaber afvikles og vi havde to ponyer og en hest med til start.

I ponymesterskabet vandt Vera Larsen på sin pony Sparky, Vera var megasej og red tre fejlfrie runder og en hurtig tid i omspringningen og endte derfor som vinder af klassen.

Udover Vera havde vi også Silje Lundstrøm med til start på Oline. Silje fik en ærgerlig nedrivning og endte på en 4. plads.

I hestemesterskabet var vi repræsenteret af Sofie Rasmussen på Victor. Sofie fik en ærgerlig fejl i første hovedrunde, men da flere af de andre ryttere også fik en fejl, skulle Sofie og Victor ride omspringen om 2. og 3. pladsen. Her viste Sofie virkelig hvor seje hende og Victor er og de endte med den hurtigste tid og fik derfor en flot 2. plads.

Søndag skulle der rides om holdmesterskabet. Vera, Silje og Sofie var igen klar til at repræsentere HVR. De andre hold var super gode og lavede ingen fejl, så det endte med at de tre piger sluttede på en 4. plads.

Vi siger tak til alle deltagere og håber på at vi til næste år kan afvikle Vestegnsmesterskab i dressur på HVR.